
Хто такі колектори і що вони можуть зробити?
При згадці слова «колектор» стосовно до банківського сектору, у багатьох пересічних громадян виникає образ «братків» з дев’яностих, які займалися рекетом і здирництвом. Однак, сучасний колектор має мало спільного з кримінальним контингентом часів розпаду Радянського Союзу. Як правило, це грамотні, кваліфіковані юристи або колишні співробітники правоохоронних органів, робота яких спрямована на повернення заборгованості з недобросовісних позичальників.
Що реально можуть зробити колектори
За великим рахунком, «важелі» впливу колекторських служб на проштрафилися позичальників невеликі. Згідно з чинним законодавством, колектори мають право:
- Дзвонити з 8 до 22 годин
- Відправляти СМС-повідомлення
- Відправляти електронну та звичайну пошту
- Особисто зустрічатися з боржником, але не частіше 2-3 разів на місяць.
Як бачимо, поле діяльності для повернення боргів у колекторів невелика, і, використовуючи тільки «білі» методи, колектори будуть мати низький відсоток повернення боргів. Тому, як правило, багато організацій використовують напівлегальні, а іноді і свідомо протиправні методи, як-то, шантаж, погрози, в деяких випадках навіть фізичний вплив. Тому, спілкування з колекторами Не додає позитивних емоцій, а більше супроводжується серйозною нервуванням і витраченим часом.
Скільки років колектори можуть вимагати борг?
Термін позовної давності по кредиту в Україні становить 36 місяців (3 роки). У теорії, позичальник, який взяв кредит, і не виплачує його 3 роки, звільняється від своїх зобов’язань. Однак, існує багато нюансів, які нівелюють даний аспект. Обумовлює права поширюється на випадки, коли:
- Клієнт не намагався розрахуватися за кредитом
- Кредитор не робив спроб щодо стягнення боргу
- Кредитор і позичальник не входили в контакт один з одним.
Чи можливо уявити таку ситуацію, щоб кредитор, раптом, «забув» про виданому кредиті, і не намагався його повернути? У теорії, напевно, так, але на практиці, якщо такі випадки і були, то носили вони суто одиничний характер.
Тому, будьте впевнені, що прострочений і невиплачений борг з вас вимагатимуть до тих пір, поки ви його не виплатите. При цьому треба розуміти, що, якщо банк в крайньому випадку може стягнути борг через суд, то МФО це робить вкрай рідко, намагаючись задіяти більш швидкі і ефективні важелі щодо повернення своїх грошей.
Чому так відбувається? Вся справа полягає в розмірі кредиту. У банку, як правило, беруться великі кредити на тривалі терміни. Тому, банку важливо повернути мільйон або два, нехай навіть через суд, нехай навіть через тривалий термін. МФО кредитує своїх клієнтів на суму в 10-20 000 грн. Судитися з кожним клієнтом через таку суми, собі дорожче, та й довгий це процес. Адміністрація МФО зацікавлена якомога швидше повернути свої гроші, тим більше, що зробити це простіше, оскільки сума відносно невелика. Тому, МФО дуже тісно працюють з колекторськими службами, які спеціалізуються на поверненні дрібних кредитів.
Чи варто боятися колекторів?
Будьте впевнені, якщо ви не домовилися про реструктуризацію боргу з фінансовою установою, не виходьте на контакт, незабаром до вас завітають колектори. Можливо, що все почнеться з дзвінків і листів, але, якщо не буде прогресу, колектори прийдуть до вас особисто. Як поводитися при зустрічі з колекторами? Потрібно дотримуватися граничної ввічливість, попросити колектора надати документ, згідно з яким, він намагається стягнути з вас борг. Фіксуйте свою розмову з колектором на відео. Ні в якому разі не повідомляйте колекторам свою персональну інформацію, не підписуйте ніяких документів, і вже точно не передавайте гроші з рук в руки. У разі погроз і шантажу, слід звернутися в поліцію з відповідною заявою.
У деяких випадках справа заходить так далеко, що колектори намагаються грати роль судових приставів, забираючи цінні речі. Дане діяння потрапляє під статтю кримінального кодексу «розбій», це дуже тяжка стаття. Негайно слід викликати поліцію і фіксувати всі дії колекторів на камеру.
Іншим поширеним методом повернення кредиту є психологічний тиск на боржника і його родичів. У соціальних мережах, на електронну пошту можуть приходити повідомлення з погрозами – це протизаконно.
Висновок
У разі, якщо боржник потрапив в неприємну ситуацію, і його обов’язком в МФО зайнялися колекторські служби, будьте гранично ввічливі і коректні при спілкуванні з колекторами. В обов’язковому порядку ідентифікуйте колектора, оскільки під виглядом колекторських організацій можуть працювати шахраї. Фіксуйте на відео спілкування з колекторами або записуйте розмову по телефону. Постарайтеся пояснити причину своих не платежів, і знайти компроміс, який би влаштував усі сторони.
Ні в якому разі не слід надавати колекторам якихось персональних даних. Всі платежі повинні проходити тільки офіційно, через фінансові структури, ніяких передач грошей з рук в руки.
І останнє, не належите до колекторів, як до ворогів. Пам’ятайте, що з вами спілкується посередник між кредитною організацією та боржником, що прострочив виплати по позиці. Представник агентства створює умови для погашення боргу. Дотримуючись порад фахівців МістерКеш – зможете виконати боргове зобов’язання з найменшими втратами.